Història castellers, preguntes sobre castells, castells extranys i no tant extranys, posicions complicades... Tot allò que estigui directament relacionat amb els castells ho pots parlar aquí!

Re: CONCURS 2010

Entradaper avi porta el 07 feb. 2010, 21:11

carrasclet1714 ha escrit:Doncs ras i curt: jo n'estic fins els coll... q sempre q es parla del concurs lo 1er i mes repetit es si serrallo i sant pere i sant pau hi han de ser o no.
Ostia puta, com si fos la mare dels ous d'or.
El concurs es perfecte si 13a i catorzena colla son els menganitos de Villarriba o els Fulanitos de Villabajo? Decidint si les de tarragona hi han de ser o no (i sota quin redactat fan efectiu aquesta presencia) solucionem les discussions de la taula de puntuacions? aixi aconseguirem q sigui autosuficient economicament (i no una carrega per l'administracio)? Aconseguirem d'una vegada poder sortir de plaça abans de les 3 de la tarda? Aconseguirem q els comptes del concurs siguin clars? podem fer debats constructius tipus "us agradaria un concurs anual"?

au, ja m'he desfogat

Benvingut de nou carrasclet.
Jo espero que en els propers mesos es parli més del concurs en si i no de la participació de les dues colles "petites" de Tarragona, però està clar que és un tema de debat recurrent.
1969, és la colla que porto al cor, vermell és el seu color, Castellers de Barcelona.
Escut de l’usuari
avi porta
Casteller/a de folre

Entrades: 287
Membre des de: 25 maig 2008, 12:30
Ubicació: Barcelona
Colla: Castellers de Barcelona

Sponsor

Entradaper Werty el 07 feb. 2010, 21:27

Avi Porta i Carrasclet, teniu raó, anem a evolucionar una mica aquesta polèmica i parlem d'altres temes del Concurs.

M'han arribat a les orelles rumors de que TV3 està pressionant bastant per fer el Concurs anual. Sembla ser que volen fer-ho en mode competició però no ja el Concurs, sino tota la temporada en sí, anar fent seguiment de la classificació jornada a jornada per veure quines es classifiquien i quines no. Que us sembla aquesta idea? Realment jo trobo absurd el tema de les puntuacions fora de Concurs, així com els rànquings i totes aquestes merdes que es van inventar en el seu dia els periodistes... pero enfoncar tota una temporada castellera en vers a la classificació pel Concurs...

A banda, el tema de fer el Concurs anual significaría tenir un pressupost bastant elevat cada any, cosa que es pagaría amb "sponsors" pero el problema que tenim ara es que a plaça tant sols hi ha 6500persones, i els grans sponsors volen grans espectacles de masses, d'aquí que també hi hagin certes pressions per tal de traslladar el Concurs a Barcelona, concretament al Sant Jordi.

PD: Molts opinen que el Concurs no és una diada tarragonina, jo crec que el dia que deixi de ser-ho, serà l'inici del final dels concursos a Tarragona.
Werty
Afeccionat/ada

Entrades: 44
Membre des de: 01 nov. 2009, 19:10
Colla: Castellers del carrer de la Destral

Entradaper corolo el 08 feb. 2010, 12:01

Werty
Tambe alguns van dir que si es fan castells fora de tarragona sera la fi dels castells i mira com esta la cosa.
Això que comentas del concurs no estic d'acord. Lo que hem de fer es fer un Concurs millor cada any i espabilarnos.
corolo
Afeccionat/ada

Entrades: 26
Membre des de: 19 des. 2008, 11:45

Entradaper joantopo el 08 feb. 2010, 15:09

Doncs jo penso que el que cal és saber qui són aquests llestos de TV3 i matxacar-los.

Ja seria la culminacií final d'una tradició cultural a un esport, amb sponsors. Que facin la lliga Caixa Pendedès i la Copa de sa majestat La teletres
Escut de l’usuari
joantopo
Casteller/a de folre

Entrades: 178
Membre des de: 14 set. 2009, 10:03
Colla: tinc el cor dividit pel mar

Entradaper TarragonaLila el 08 feb. 2010, 18:10

Jo penso, com Som-hi, que retallant el nombre de colles per sota, no aconseguiran retallar el temps de duració del concurs... En fi, jo penso que Entraran: CdV, CVXV, CJXV, CdM, CJXT, XdT, CdB, CdS, CdL, CdSPSP i XdS... i de les altres, pel que he vist enguany, la que té mén números d'entrar és la dels XdR, CdT, XdV... vés a saber... les últimes places per a colles que no sovintegen tant els castells de 8... serà una cosa... :paret:

De totes maneres, a passar-s'ho bé i a per totes!
Escut de l’usuari
TarragonaLila
Afeccionat/ada

Entrades: 45
Membre des de: 16 nov. 2009, 22:14
Colla: Colla Jove Xiquets de Tarragona

Entradaper jorsont el 08 feb. 2010, 20:12

Algu en pot dir exactement el perque de la retallada de colles?????

Bueno i ja posats a fer devat proposo aquest devat, nose kom son les puntuacions d'aquest concurs pero el del 2008 eren aquestes:

3d7a-->des. 154, car. 130
4d7a-->des. 159, car. 135

En canvi a l'hora de ser castells de 8 i 9 pisos el 3 amb agulla te més valor.... :-o
4d8a-->des. 606,car. 513
3d8a-->des. 627,car. 540
4d9fa-->des.1882, car.1568
3d9fa-->des.1941,car.1622

Perque coll..ns passa aixo amb la taula de puntuacions????? Esteu dacord??? Creieu que la talula de puntuacions s'ha de canviar??? es dona massa punts als castells carregats? Castells com 7d7 ,2d7xs,5d8a o p6xs s'han de posar a la taula???
Escut de l’usuari
jorsont
Casteller/a de folre

Entrades: 237
Membre des de: 18 nov. 2009, 12:34
Colla: Castellers de Sant Cugat

Entradaper Estol el 08 feb. 2010, 21:08

Pel que jo he vist al llarg de la temporada, les colles mitjanes han aixecat més 3de7p que 4de7p, per això considero què és just la valoració establerta al 2008. Ara bé, pel què fa al 3de9fp i el 3de8p respecte al 4de9fp i el 4de8p cal tenir en comte que, a l'inici de la temporada 2008, tots dos tresosambpilar eren inèdits pràcticament, d'aquí una major valoració. al no haver recorregut tant a aquest castell, jo crec que al concurs'10 es punturan amb un criteri semblant al de la darrera edició.
Imatge
Escut de l’usuari
Estol
Casteller/a de puntals

Entrades: 1254
Membre des de: 01 jul. 2008, 12:36
Ubicació: Despatx de 6m2

Entradaper terç el 08 feb. 2010, 21:30

Jo tambe estic en desacord en la forma de valorar el tres amb agulla (parlo del de 7).Tema a part que es un castell que a sovintejat mes que el 4, s'auria de valora-lo per la seva dificultat i no per altres coses.Nose,si valtros mateixos eu pujat a aquest castell no direu que es mes facil que el 4, tan d'alt del castell com a la mateixa pinya.
No?
Escut de l’usuari
terç
Casteller/a de folre

Entrades: 176
Membre des de: 28 juny 2009, 16:22
Colla: colla castellera de sant pere i sant pau

Entradaper pelacanyes19 el 08 feb. 2010, 21:48

jo penso que moltes colles fan el 3d7a per falta d'una rengla, és a dir, per limitació de gent de tronc, quan una colla de 8 ja el 3d8a ha de tenir p6, i és força dificil d'agafar, ho podran dir els castellers de la jove, que és la unica colla a part de les grans que ha provat aquest castell, però té una gran dificultat pel que fa als daus, laterals i mans. Jo trobo bé aquesta puntuació
Escut de l’usuari
pelacanyes19
Rodaplaces

Entrades: 60
Membre des de: 12 set. 2009, 12:27

Entradaper Estol el 08 feb. 2010, 22:05

pelacanyes19 ha escrit:jo penso que moltes colles fan el 3d7a per falta d'una rengla, és a dir, per limitació de gent de tronc, quan una colla de 8 ja el 3d8a ha de tenir p6, i és força dificil d'agafar, ho podran dir els castellers de la jove, que és la unica colla a part de les grans que ha provat aquest castell, però té una gran dificultat pel que fa als daus, laterals i mans. Jo trobo bé aquesta puntuació

bé, és una cosa que aquest any s'ha de replantejar i assolir! Però tu t'imagines que a la nostra conga de 4de8 de l'any passat li fotem el pilaret? allò ja seria reegeton!
Imatge
Escut de l’usuari
Estol
Casteller/a de puntals

Entrades: 1254
Membre des de: 01 jul. 2008, 12:36
Ubicació: Despatx de 6m2

Entradaper pelacanyes19 el 08 feb. 2010, 22:38

Estol ha escrit:
pelacanyes19 ha escrit:jo penso que moltes colles fan el 3d7a per falta d'una rengla, és a dir, per limitació de gent de tronc, quan una colla de 8 ja el 3d8a ha de tenir p6, i és força dificil d'agafar, ho podran dir els castellers de la jove, que és la unica colla a part de les grans que ha provat aquest castell, però té una gran dificultat pel que fa als daus, laterals i mans. Jo trobo bé aquesta puntuació

bé, és una cosa que aquest any s'ha de replantejar i assolir! Però tu t'imagines que a la nostra conga de 4de8 de l'any passat li fotem el pilaret? allò ja seria reegeton!

Perdona que et digui, però el 4d8 no és el millor de Tarragona, teniu dos quarts molt jovenets, i encara una mica dèbils, els hi falta la veterania que donen els castells, pel meu gust, però tots dos seran grans castellers (i ho són), penso que el 4d8 dels Xiquets era més fort, potser millor per posar-li un pilar al mig, pero massa pesat per posar-lo un pis més amunt, tal i com va fer la Jove. Són dos 4 diferents, i només separats per un carrer i una plaça... paradigmes de la vida...
una mica més de pit, mai està de més...
Escut de l’usuari
pelacanyes19
Rodaplaces

Entradaper skarnos el 09 feb. 2010, 01:12

Pel què fa al tronc del castell, el 3a és més complicat que el 4a, però pel què fa a la pinya/folre, el 4a és més complicat que el 3a... i ho dic per experiència. :ok:
Dit això, no entraré a valorar si aquesta taula de puntuacions és bona o no, més que res perquè és molt tard i tinc son. :-|
Bona nit! :brindar:
I LOVE TO BE GREEN
Escut de l’usuari
skarnos
Casteller/a de pinya

Entrades: 108
Membre des de: 07 juny 2009, 15:13
Colla: Arreplegats de la Zona Universitària

Entradaper jorsont el 09 feb. 2010, 10:58

Sino recordo malament crec que Capgrossos tambe ha fet el 3d8a. Estic totalment dacord amb tu sobre lo de les colles més petites que fan el 3d7a per falta de gent. De fet en un 3d7a es necesiten més o menys les mateixes persones que en un 4d7.
Jo crec que en 8 i 9 pisos, encara que desconec aquest castell ja que mai l'he fet, crec que s'ha de seguir contant més el 4 per la dificultat de la pinya. Jo considero que els castells amb un pilar la gracia esta en la pinya, ja que se suposa que si aquella colla fa aquell castell es dona per suposat que sap fer tan el pilar i el 4 o el 3.
Escut de l’usuari
jorsont
Casteller/a de folre

Entrades: 237
Membre des de: 18 nov. 2009, 12:34
Colla: Castellers de Sant Cugat

Entradaper pelacanyes19 el 09 feb. 2010, 12:55

jorsont ha escrit:

Sino recordo malament crec que Capgrossos tambe ha fet el 3d8a.

Penso que podriem considerar als de Mataro com una colla gran, oi? :brindar:

Jo els considero :ok:
una mica més de pit, mai està de més...
Escut de l’usuari
pelacanyes19
Rodaplaces

Entradaper cafè el 09 feb. 2010, 16:11

skarnos ha escrit:Pel què fa al tronc del castell, el 3a és més complicat que el 4a, però pel què fa a la pinya/folre, el 4a és més complicat que el 3a... i ho dic per experiència. :ok:
Dit això, no entraré a valorar si aquesta taula de puntuacions és bona o no, més que res perquè és molt tard i tinc son. :-|
Bona nit! :brindar:

Això depén de com ho faci cada colla, t'ho ben asseguro :lol:
Imatge

Orgull i honor micaco!
Escut de l’usuari
cafè
Casteller/a de puntals

Entrades: 1656
Membre des de: 13 maig 2008, 21:39
Ubicació: Badalona
Colla: Castellers de Badalona

AnteriorSegüent

Torna a: Parlem de castells

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google Adsense [Bot], LCorralo, MSN [Bot] i 3 visitants