Autor: Gracieenc Data: 28 abr. 2012, 18:10
sense faltar el respecte a ningú, però em sembla que caldria que seria hora que ho anéssim pillant tots plegats.
AIXÃ’ DELS CASTELLS NO ÉS CAP ESPORT!! i em sembla que per respecte a l'amateurisme (valor fonamental) pel qual s'han regit el Melilla o l'Esclassans en el cas de Vilafranca, i cada colla amb els responsables tècnics que hagi tingut, no em sembla prudent i coherent fer un sÃmil amb el futbol, i no ho dic amb la tÃpica cantarella pseudofolklorista de cultura popular (ja que sense faltar a ningú crec que el que fem té quelcom més que uns bastoners o ball de gitanes), sinó que l'èxit de Vilafranca, la Vella, Minyons o la colla que sigui com podrien ser els Xics de Granollers (per dir una de la seixantena) rau en les ganes de fer-ho bé, d'assajar uns castells amb el potencial humà que hom disposa i fer pedagogia de què són els castells, el que costa assolir-los i el regal que suposa fer-ne.
Els Castellers de Vilafranca són la monda en patinet, the fuckers, uns cracks, la òstia, inigualables..... i tots els qualificatius que vulguis. ara, em sembla que des que el Melilla va plegar s'ha demostrat que l'èxit d'aquesta gent ve d'un conjunt de gent que rema de forma conjunta i que té ganes de treballar, no perquè i hagi un Superultramegaguaxicrackonsen cap de colla quasi divà que els hi ensenya quin és el camà dels castells.
bé, en conclusió i ja cagant-me una miqueta pq comença a rebentar-me tot aquest text, aquest Barça, com els castellers de Vilafranca, la Vella i totes les colles en general, seguiran cadascú amb lu seu. Guardiola i Tito han aplicat bones dinà miques i el Barça seguirà sent competitu i un rival admirable, amb Pep o sense. Vilafranca ha establert unes dinà miques d'assaig molt bones i això es tradueix amb infinitat de recursos a plaça. Minyons en el seu dia van ser molt curosos en refinar molts aspectes tècnics de com fer els castells i grà cies això avui en dia i mes de 10 anys després encara poden plantejar-se seriosament el 3d10fm o els castells de GM que es proposin, o la Vella i la Joves, a pesar d'inèrcies tradicionals tenen una casta i una solera històrica que fa que sempre hi siguin. i tot plegat és aplicable a les colles que independentment del seu nivell realitzen una bona feina i treballen a un bon nivell de forma col·lectiva.
bé, pots ser el Ferguson, el Cruyff, el Guardiola, el Sachi.... dels castells. ara, si no tens un volum de gent al darrere i compromesa, tranquil, que no faràs gran cosa. bé, ja per tancar-ho, crec que sense faltar però el primer post em sembla una cosa faltada de bastant sentit ètic i de coherència (és una opinió)