àgines Web en CatalàPublicitat Castellersambelmoncasteller
Registreu-vos
Inicia la sessió
Història castellers, preguntes sobre castells, castells extranys i no tant extranys, posicions complicades... Tot allò que estigui directament relacionat amb els castells ho pots parlar aquí!

comparativa castells i barça

Entrada no llegidaAutor: Sandokan Data: 27 abr. 2012, 18:04

Amb l'actualitat de can barça i l'adéu de Guardiola i el relleu de Tito Vilanova, m'ha vingut al cap l'època gloriosa dels Castellers de Vilafranca amb en Melilla al capdavant, amb els èxits de castells de gamma extra, castells inèdits i una etapa única i gloriosa tan pels verds com pel món casteller. Creieu comparable el traspàs al capdavant del món del futbol? Guardiola era en Melilla? Tito Vilanova és lluís Esclaçans? És a dir, malgrat el canvi del capdavant de l'entitat es seguiran fent castells de gamma extra a can Barça?
Sandokan
Afeccionat/ada

Entrades: 18
Membre des de: 22 abr. 2012, 12:35

Sponsor

Re: comparativa castells i barça

Entrada no llegidaAutor: Santes Data: 28 abr. 2012, 11:31

:boig:
D'una sola forma, l'única i la lògica, lluitar...
Espatlla amb espatlla, lluitar!
Santes
Casteller/a de manilles

Entrades: 509
Membre des de: 21 maig 2008, 22:44
Ubicació: Pinya, pròximament folre (:P)

Entrada no llegidaAutor: Gracieenc Data: 28 abr. 2012, 18:10

sense faltar el respecte a ningú, però em sembla que caldria que seria hora que ho anéssim pillant tots plegats.

AIXÒ DELS CASTELLS NO ÉS CAP ESPORT!! i em sembla que per respecte a l'amateurisme (valor fonamental) pel qual s'han regit el Melilla o l'Esclassans en el cas de Vilafranca, i cada colla amb els responsables tècnics que hagi tingut, no em sembla prudent i coherent fer un símil amb el futbol, i no ho dic amb la típica cantarella pseudofolklorista de cultura popular (ja que sense faltar a ningú crec que el que fem té quelcom més que uns bastoners o ball de gitanes), sinó que l'èxit de Vilafranca, la Vella, Minyons o la colla que sigui com podrien ser els Xics de Granollers (per dir una de la seixantena) rau en les ganes de fer-ho bé, d'assajar uns castells amb el potencial humà que hom disposa i fer pedagogia de què són els castells, el que costa assolir-los i el regal que suposa fer-ne.

Els Castellers de Vilafranca són la monda en patinet, the fuckers, uns cracks, la òstia, inigualables..... i tots els qualificatius que vulguis. ara, em sembla que des que el Melilla va plegar s'ha demostrat que l'èxit d'aquesta gent ve d'un conjunt de gent que rema de forma conjunta i que té ganes de treballar, no perquè i hagi un Superultramegaguaxicrackonsen cap de colla quasi diví que els hi ensenya quin és el camí dels castells.

bé, en conclusió i ja cagant-me una miqueta pq comença a rebentar-me tot aquest text, aquest Barça, com els castellers de Vilafranca, la Vella i totes les colles en general, seguiran cadascú amb lu seu. Guardiola i Tito han aplicat bones dinàmiques i el Barça seguirà sent competitu i un rival admirable, amb Pep o sense. Vilafranca ha establert unes dinàmiques d'assaig molt bones i això es tradueix amb infinitat de recursos a plaça. Minyons en el seu dia van ser molt curosos en refinar molts aspectes tècnics de com fer els castells i gràcies això avui en dia i mes de 10 anys després encara poden plantejar-se seriosament el 3d10fm o els castells de GM que es proposin, o la Vella i la Joves, a pesar d'inèrcies tradicionals tenen una casta i una solera històrica que fa que sempre hi siguin. i tot plegat és aplicable a les colles que independentment del seu nivell realitzen una bona feina i treballen a un bon nivell de forma col·lectiva.

bé, pots ser el Ferguson, el Cruyff, el Guardiola, el Sachi.... dels castells. ara, si no tens un volum de gent al darrere i compromesa, tranquil, que no faràs gran cosa. bé, ja per tancar-ho, crec que sense faltar però el primer post em sembla una cosa faltada de bastant sentit ètic i de coherència (és una opinió)
Gracieenc
Afeccionat/ada

Entrades: 40
Membre des de: 07 set. 2011, 20:41
Colla: Castellers de la Vila de Gràcia

Entrada no llegidaAutor: joantopo Data: 30 abr. 2012, 16:37

Gracienc, crec que el Santes ha fet amb molt poc un resum prou clar de tot el que has explicat.
joantopo
Casteller/a de manilles

Entrades: 557
Membre des de: 14 set. 2009, 10:03
Colla: tinc el cor dividit pel mar

Entrada no llegidaAutor: Gracieenc Data: 30 abr. 2012, 18:04

:ok: topo, cadascu amb el seu estil ;)
Gracieenc
Afeccionat/ada

Entrades: 40
Membre des de: 07 set. 2011, 20:41
Colla: Castellers de la Vila de Gràcia

Entrada no llegidaAutor: som-hi Data: 01 maig 2012, 09:07

Sense voler dir que els castells són un esport ni molt menys, però un cas molt semblant va passar a la Jove, quan en Jordi Crespo va liderar un canvi de maneres de fer, aconseguint que la colla tornés a fer castells de 9 pisos amb normalitat, una mobilització social que feia més de 15 anys que no es veia, i deixant-la en un dels millors moments de la seva història. En aquell moment jo i molta gent érem una mica Crespodependents, i llavors el va rellevar en Jordi Sentís, que ja formava part de l'equip del Crespo i que tots sabíem que de castells en sabia com ningú, que era un crack dels troncs i un malalt de la tècnica en tots els sentits, però hi havia la incògnita sobre les seves capacitats de lideratge, de transmetre, i el seu caràcter.
Com tots sabeu finalment en Sentís va esvaïr tots els dubtes que hi poguessin haver i no tant sols ha superat els registres del Crespo, sinó que ha aconseguit que fem la millor temporada de la nostra història un altre cop. En el cas del Barça és diferent perquè en Guardiola marxa, mentre que a al Jove en Crespo ha seguit fent de Sots-cap de Colla juntament amb l'Aleix Bordas, i la veritat és que els tres fan un equip que ha donat continuïtat a la feina feta els últims anys i no para d'evolucionar en positiu.
Tant debò al Tito Vilanova li vagi igual de bé, i que en Sentís aconsegueixi que ens tornem a superar!
som-hi
Casteller/a de folre

Entrades: 208
Membre des de: 14 ago. 2008, 13:28

Entrada no llegidaAutor: Sandokan Data: 03 maig 2012, 16:05

En el cas dels Bordegassos de Vilanova no va ser així, el bon moment dels groc terrosos amb Pere Guinovart al capdavant (3d9f, 5 de 8, 4 de 8 a, p7f) no va ser continuat pel Marcos amb una davallada important, tot i que no van fer gamma extra es va notar molt el canvi d'entrenador al Garraf!
Sandokan
Afeccionat/ada

Entrada no llegidaAutor: Lo Mamarratxo Data: 03 maig 2012, 17:16

Posats a fer comparacions ''paranormals'', em puc permetre el luxe de comparar l'autor del text inicial amb el protagonista del seguent video; sàpiguis que és amb molt carinyo i no vull ofendre a ningú, però se te n'ha anat l'olla.

http://www.youtube.com/watch?v=OCFxcXc- ... re=related
Lo Mamarratxo
Afeccionat/ada

Entrades: 13
Membre des de: 17 nov. 2011, 14:56
Colla: Castellers de Solsona

Entrada no llegidaAutor: Sandokan Data: 09 maig 2012, 16:54

Mamarratxo, compte amb la boira i el climia d'interior, que tu potser ni et cal l'enllaç!
Sandokan
Afeccionat/ada

Entrada no llegidaAutor: Lo Mamarratxo Data: 09 maig 2012, 18:15

Tranquil, si vols dir-me que estic una mica sonat i que soc un mamarratxo pots fer-ho que ja m'ha tocat massa aquest clima hahah, si trobessis un enllaç potser et quedaries curt i tot hahah.

El problema es que el que has escrit t'ho creus i, i pel fet d'haver-ho descobert et sens com un filosof
Lo Mamarratxo
Afeccionat/ada

Entrades: 13
Membre des de: 17 nov. 2011, 14:56
Colla: Castellers de Solsona

Torna a: Parlem de castells

Castellers navegant en aquest fòrum: Bing [Bot] i 2 visitants